POZ ubezpieczenie i EWUŚ
POZ ubezpieczenie i EWUŚ – sposoby rozliczania świadczeń z zakresu POZ.
System EWUŚ: zielone i czerwone światło. (ma ubezpieczenie lub brak ubezpieczenia)
Mamy możliwość dokonania wstecznego zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego. (miesiąc wstecz)
Dotyczy to pacjentów, którzy – mimo, że posiadają potencjalne prawo do świadczeń z tytułu ubezpieczenia zdrowotnego – nie są do niego zgłoszeni! ( np. z przyczyny technicznej) i widnieją w EWUŚ na czerwono.
Pacjent wyjaśnia swoje ubezpieczenie gdzie trzeba: w pracy, w ZUS-ie, w NFZ-cie i z miesiąc wcześniejszą datą uzyskuje status ubezpieczonego (zielone światło w EWUŚ). Skorzystanie z z tej zmiany zagwarantuje pacjentom, że NFZ nie będzie dochodził od nich należności za udzielone świadczenia, jeżeli jedyną przyczyną braku prawa do świadczeń w chwili ich uzyskania był brak zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego.
Oczywiście każdy „czerwony” pacjent ma obowiązek złożyć w dniu wizyty lekarskiej oświadczenie o przysługującym mu prawie do świadczeń opieki zdrowotnej lub braku ubezpieczenia.
Osoby nieubezpieczone, które nie posiadają prawa do świadczeń będą mogły otrzymać pomoc lekarską w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej (POZ).
W tym wizyt u lekarza oraz badań finansowanych przez lekarza POZ.
Pozostałe świadczenia tj. wizyty u specjalistów, leki, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia spożywczego, wyroby medyczne nie są bezpłatnie dostępne dla osób nieubezpieczonych. Skorzystanie z w/w świadczeń (np. przez złożenie oświadczenie o przysługującym prawie a nie posiadanie takiego prawa) wiąże się ze zwrotem Funduszowi kosztów tych świadczeń.
Pacjenci potwierdzają swoje ubezpieczenie przez jeden z wymienionych sposobów, przewidzianych przez ustawę o świadczeniach.:
- elektroniczne potwierdzenie za pośrednictwem systemu eWUŚ,
- złożenie oświadczenia o przysługującym prawie do świadczeń opieki zdrowotnej,
- przedstawienie dokumentu papierowego potwierdzającego prawo do świadczeń.
Zgodnie z dotychczasowymi zasadami pacjenci przed uzyskaniem świadczenia muszą potwierdzić prawo do świadczeń opieki zdrowotnej oraz okazać dowód osobisty w trakcie rejestracji.
Gdy system eWUŚ nie potwierdził prawa do świadczeń, pacjent także mógł złożyć oświadczenie o przysługującym prawie do świadczeń opieki zdrowotnej. Uzyskanie oświadczenia od pacjenta gwarantowało lekarzowi POZ rozliczenie udzielonego świadczenia.
Kolejki oczekujących
- Poradnia ginekol.-położnicza - I poł. grudnia 2019
- Poradnia chirurgii ogólnej - I poł. grudnia 2019
- Poradnia neurologiczna - II poł. stycznia 2020
- Poradnia otolaryngologiczna - II poł. stycznia 2020
- Poradnia chirurgii uraz-ortop. - I poł. lutego 2020
- Poradnia okulistyczna - brak miejsc do 30-06-2020
TELEFONY
Centrala | 71 321 60 03 |
REJESTRACJA POZ "na Macieja" Ip. | 71 322 53 22 |
REJESTRACJA SPECJALISTYCZNA IIp. | 71 321 02 47 |
RTG | 71 321 02 47 |
USG ogólne | 71 322 53 22 |
Ginekologia | 71 321 60 03 wew. 25 |
USG ginekologiczne | 71 321 60 03 wew. 25 |
Fizykoterapia | 71 321 60 03 wew. 52 |
Medycyna Pracy | 883 497 667 |
REJESTRACJA POZ "na Borna" | 71 328 80 06 |
Rejestracja na wizyty prywatne
prywatne wizyty 793 729 667 chirurg, dermatolog, endokrynolog, neurolog, otolaryngolog, proktolog, reumatolog
883 497 667 angiolog, internista, pulmonolog
Okulista dziecięcy na Borna 71 328 80 61