STANDARDY ORGANIZACYJNE TELEPORADY W RAMACH POZ W NZOZ „MULTI-MEDYK” SP. Z O. O. WE WROCŁAWIU
Na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12.08.2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (Dz. U.2020 poz. 1395 z późn. zmianami)
- Teleporada jest rejestrowana przez pacjenta poprzez rejestrację medyczną NZOZ Multi – Medyk: telefonicznie pod numerem telefonu 71 322 53 22, mailowo na adres: internista@multi-medyk.pl, osobiście w rejestracji medycznej NZOZ Multi – Medyk we Wrocławiu przy pl. Św. Macieja 8 – Ip. lub poprzez złożenie papierowego formularza w skrzynce umieszczonej obok portierni – formularz dostępny przy portierni lub do pobrania ze strony internetowej www.multi-medyk.pl
- Ustalenie terminu teleporady odbywa się poprzez kontakt z rejestracją medyczną NZOZ Multi – Medyk podczas rejestracji osobiście, telefonicznie lub mailowo. Rejestracja podaje pacjentowi datę i przybliżoną godzinę teleporady +/- 60 minut.
- Termin teleporady ustalany jest przez rejestrację medyczną planowo wg kolejności wynikającej z listy pacjentów sporządzonej przez rejestrację medyczną NZOZ Multi – Medyk. Teleporada jest realizowana nie później niż w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu zgłoszenia się pacjenta do świadczeniodawcy podstawowej opieki zdrowotnej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności lub osobistego lub w terminie późniejszym ustalonym w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.
- Teleporada udzielana jest przez lekarza lub w zakresie kompetencji przez pielęgniarkę POZ NZOZ Multi – Medyk telefonicznie w warunkach gwarantujących poufność zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych obowiązującymi w NZOZ Multi – Medyk. Połączenie telefoniczne wychodzące jest wykonywane przez lekarza POZ NZOZ Multi – Medyk lub pielęgniarkę NZOZ Multi – Medyk do pacjenta.
- POZ NZOZ Multi – Medyk podczas teleporady potwierdza tożsamość pacjenta na podstawie danych osobowych pacjenta znajdujących się w dokumentacji medycznej.
- W przypadku braku kontaktu z pacjentem w godzinie umówionej teleporady, NZOZ Multi – Medyk podejmuje co najmniej trzy próby telefonicznego kontaktu z pacjentem w dacie umówionej teleporady w odstępie nie krótszym niż 5 minut. Fakt nieuzyskania połączenia z pacjentem skutkuje anulowaniem teleporady co odnotowuje się w dokumentacji medycznej pacjenta.
- Podczas teleporady lekarz POZ NZOZ Multi – Medyk przekazuje pacjentowi zalecenia wynikające z oceny stanu zdrowia i rozpoznania medycznego, informacje o zaordynowanych lekach oraz wystawionych dokumentach np.: e-recepta itp.
- Podczas teleporady lekarz POZ NZOZ Multi – Medyk może, w porozumieniu z pacjentem i w oparciu o przeprowadzony wywiad lekarski tj. stan zdrowia oraz dokumentację medyczną, skierować pacjenta na osobistą wizytę w placówce POZ NZOZ Multi – Medyk. Pacjent jest wówczas informowany podczas teleporady o konieczności udzielenia porady bezpośrednio w placówce POZ NZOZ Multi – Medyk zgodnie z wytycznymi wynikającymi z wiedzy medycznej w zakresie medycyny rodzinnej.
- Teleporada nie jest realizowana:
- w przypadku gdy pacjent albo jego opiekun ustawowy nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie teleporady, z wyłączeniem świadczeń:
– o których mowa w art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2020 r. poz. 514, z późn. zm.(3)) oraz art. 15b ust. 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 562, 567, 945, 1493 i 2401), tj. wystawienia recepty niezbędnej do kontynuacji leczenia oraz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację zaopatrzenia w wyroby medyczne, jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej,
–– związanych z wydaniem zaświadczenia,
- podczas pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ, wskazanych w deklaracji wyboru, o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej
- w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów,
- w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej,
- dzieciom do 6. roku życia poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia, ustalonego w wyniku osobistego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez badania fizykalnego,
– z wyłączeniem świadczeń, o których mowa w części II ust. 2 pkt 1 lit. b oraz ust. 4 załącznika do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 października 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego opieki zdrowotnej nad pacjentem podejrzanym o zakażenie lub zakażonym wirusem SARS-CoV-2 (Dz. U. poz. 1749, 1873 i 2043).
- Realizację teleporady lekarz POZ NZOZ Multi – Medyk odnotowuje w dokumentacji medycznej pacjenta.
- Informuje się o:
- Sposobie realizacji: e-recepty: jeżeli podczas teleporady lekarz wystawi pacjentowi e-receptę, pacjent otrzymuje SMS-a z 4-cyfrowym kodem PIN umożliwiającym zrealizowanie e-recepty w dowolnej aptece, podając otrzymany numer PIN oraz numer PESEL. W przypadku braku możliwości odebrania przez pacjenta SMS-a lekarz informuje pacjenta o numerze nadanym przez system, lub możliwości odbioru wydruku recepty przez pacjenta lub osobę upoważnioną w rejestracji NZOZ Multi – Medyk.
- Sposobie realizacji: e-skierowania: jeżeli podczas teleporady lekarz wystawi pacjentowi e-skierowanie do poradni specjalistycznej, pacjent otrzymuje SMS-a z 4-cyfrowym kodem umożliwiającym zarejestrowanie się w poradni specjalistycznej w wybranej placówce, podając otrzymany kod oraz numer PESEL. W przypadku braku możliwości odebrania przez pacjenta SMS-a lekarz informuje pacjenta o numerze nadanym przez system, lub możliwości odbioru wydruku przez pacjenta lub osobę upoważnioną w rejestracji NZOZ Multi – Medyk.
- Sposobie realizacji: e-zlecenie na wyroby medyczne: jeżeli podczas teleporady lekarz wystawi pacjentowi e-zlecenie na wyroby medyczne, pacjent otrzymuje numer zlecenia. Lekarz informuje pacjenta o możliwości odbioru wydruku zlecenia przez pacjenta lub osobę upoważnioną w rejestracji NZOZ Multi – Medyk. Nr zlecenia lub wydruk uprawnia do zrealizowania go w dowolnie wybranej placówce aptecznej lub w sklepie medycznym.
- Sposobie realizacji: realizacja zleceń badań dodatkowych, w szczególności laboratoryjnych lub obrazowych: jeżeli podczas teleporady lekarz skieruje pacjenta na badania laboratoryjne, pacjent lub osoba upoważniona przez pacjenta umawia termin wykonania tych badań: z rejestracją medyczną NZOZ Multi – Medyk, telefonicznie lub osobiście w placówce lub z placówką medyczną wskazaną przez lekarza lub rejestrację medyczną NZOZ Multi – Medyk. W przypadku zleconych przez lekarza badań obrazowych pacjent lub osoba upoważniona zgłasza się do NZOZ Multi – Medyk po odbiór skierowania.
- Możliwości założenia przez pacjenta Internetowego Konta Pacjenta: na stronie internetowej https://www.pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta
Kolejki oczekujących
- Poradnia ginekol.-położnicza - II poł. października 2024
- Poradnia okulistyczna - I poł. czerwca 2025
- Poradnia otolaryngologiczna - I poł. listopada 2024
- Poradnia chirurgii ogólnej - II poł. października 2024
- Poradnia chirurgii uraz-ortop. - I poł. lutego 2025
- Poradnia neurologiczna - II poł. listopada 2024
TELEFONY
Centrala | 71 321 60 03 |
REJESTRACJA POZ Przychodnia przy pl. Św. Macieja 8 Ip. | 71 322 53 22 |
REJESTRACJA SPECJALISTYCZNA IIp. | 71 321 02 47 |
RTG | 71 321 02 47 |
USG ogólne | 71 322 53 22 |
Ginekologia | 71 321 60 03 wew. 25 |
USG ginekologiczne | 71 321 60 03 wew. 25 |
Rehabilitacja | 71 322 18 73 |
Medycyna Pracy | 883 497 667 |
REJESTRACJA POZ Przychodnia przy pl. M. Borna 1-3 |
71 328 80 06 71 328 80 61 |
Rejestracja na wizyty prywatne
prywatne wizyty 793 729 667 chirurg, endokrynolog, neurolog, otolaryngolog, proktolog
883 497 667 angiolog, internista, pulmonolog